2014/11/13

Trip with my friends

THE VIEW FROM OUR HOTEL IN NAGASAKI

先週はハッピーなことでいっぱいでした。
大学の友人の結婚式が私の地元福岡であり、そのついでに大学の友人達と

長崎市内
軍艦島
と旅行してきました。


結婚式では、東京の大学の友達と地元福岡に一緒にいるのも不思議な感じで、福岡に嫁いできた千葉出身の友人の決断力にも尊敬です。
友人のお母さん作のウエディングドレス&お色直しのドレスと、お姉ちゃんが作った靴2足もとっても素敵でした☆

私は初めて結婚式でクジに当たりました☆一蘭のラーメンセット!!!

夜友達3人で中洲の屋台街に行けたのも良かったな...。


--
I spent happy time with my best friends.
I returned to my parent's house to attend my friend's wedding.

Nagasaki
Battleship Island

It's strange for me to meet in Fukuoka with friends of Tokyo.
I respect her for making that kind of decision.

Her dresses and shoes ware wonderful, they're made by her mother(dresses) & sister(shoes).

..And I got a gift(the Rahmen of Ichiran) from bride and groom.
We went to the Rahmen Yatai in Nakasu with my friends after the wedding ceremony.


THE VIEW OF BATTLESHIP ISLAND FORM THE CRUISER


こちらの写真は軍艦島。
ただの廃墟好きとして旅行プランに入れたものの、そんな緩い気持ちで見れるものではなく、結果ガイドさんの話で涙してしまいました。
こちらもまた詳しく書きたいので別にアップしたいと思います。

--
This photo is battleship island in Nagasaki.

I planed going to Battleship island as just ruins enthusiast.
But I can't hear the story by the guide without crying...
I'll upload next time about this battleship story.